Sabtu, 9 Januari 2010

Innalillah...

Takziah untuk Syafiq sekeluarga. Syafiq ni jiran aku. Ayah die meninggal dunia selepas maghrib semalam ni Hospital Kuala Terengganu akibat kencing manis. Jenazah baru dikebumikan di tanah perkuburan kmpung gong pasir.

Aku sedikit terkilan melihat suasana selepas solat jenazah. Sudah menjadi adat, ahli keluarga si mati akan memberi "duit upah" kt orang yang solat jenazah. Yang lebih aku hangin, budak2 tahfiz mana ntah datang, tapi still amik lagi duit tu. apa ustaz diorang xajar ke, JANGAN MAKAN DUIT ANAK YATIM. nak kate budak2 lg, nampak dah umor 16, 17 thn... nthla...

4 ulasan:

  1. terpakse tolak..xsampai ati tgk keadaan anak2 tuan umah...

    BalasPadam
  2. nak tolak pun takpe..nak ambik pun takpe..sbb sesetengah tempat kalu tak ambik lg menjadi fitnah...jadi bila bertemu dua mudarat, ambillah yg paling ringan. ambik dulu..nak kuar nanti senyap2 bagi balik kat tuan rumah

    BalasPadam
  3. kt sini kalau amik jadik fitnah...hihi

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Preview Blog Lain

Blog yang dipaparkan di bawah adalah secara automatik daripada blog lain. FaizalSyukri.com tidak bertanggungjawab sekiranya gambar yang keluar tidak sopan.