Ahad, 1 April 2012

Kaedah dan Teknik Buat Duit / Income Melalui Blog

Selaku penulis blog, sejak dulu lagi saya mencari kaedah dan teknik yang berkesan untuk buat duit / wang / income melalui internet khususnya menggunakan blog. Ternyata setelah mengkaji dan mencuba pelbagai kaedah buat duit, saya dapat menghasilkan income dengan blog walaupun secara pasif atau kurang aktif.



Persoalan yang sering ditanya:
1. Betul ke boleh buat duit guna blog?
2. Bagaimana kaedah yang betul untuk hasilkan income melalui blog?
3. Saya sudah lama menulis blog, tapi sampai sekarang saya tidak menjana duit. Kenapa ye?
4. Macam-macam dah saya buat, tapi dapat buat duit sikit je. Betul ke ni?

Tak kira apa jua persoalan anda, terdapat pelbagai kaedah dan teknik yang perlu dibuat. Kaedah dan teknik yang betul mampu menjadikan blog anda ternyata boleh buat duit! Jangan fikir, hanya dengan membangunkan blog, post artikel, senang-senang dan dapat duit. Harus diingatkan, blog hanyalah medium atau tempat menghasilkan wang. Ianya bukanlah mesin cetak duit.


Oklah, straight to the point, anda perlu mempunyai sumber yang bakal memberi peluang anda membuat duit. Sumber yang dinyatakan adalah seperti program pengiklanan seperti nuffnang, says.my atau churpchurp, atau anda menyediakan ruang pengiklanan banner. Mungkin juga anda pakar dalam design flyer dan ceritakan dalam blog berkenaan kepakaran anda. Upload segala hasil kerja-kerja anda.

Ok, sumber dah ada... Tapi, blog anda masih tak mampu membuat duit kalau takde pengunjung. Solusinya, pemasaran! Blog anda perlu dipasarkan kepada orang ramai. Warwarkan kepada rakan-rakan anda dalam facebook berkenaan blog anda. Letak link blog anda pada signature email anda. Submit link blog anda kepada laman web direktori blog seperti apesal.com dan lain-lain.

Oklah, kalau saya nak ceritakan betul-betul berkenaan cara buat duit atau income dengan blog, tak tahulah berapa panjang lagi. Ebook yang saya buat berkenaan buat duit pun lebih 50 halaman. Jadi, saya cadangkan anda dapatkan ebook Pendapatan Santai Dengan Blog yang saya hasilkan di http://bit.ly/DuitBlog.

0 komen:

Catat Ulasan