Khamis, 15 Mei 2014

Kerja Part Time Dari Rumah Dan Bisnes Online


Kerja Part Time Dari Rumah Dan Bisnes Online

Kerja part time menjadi salah satu pilihan rakyat Malaysia dalam menambah pendapatan sedia ada. Di antaranya bekerja di kedai makan, kedai serbaneka, restora makanan segera, bisnes online dan sebagainya. Walaubagaimanapun, bisnes online menjadi pilihan utama kerana ianya dapat dilakukan di rumah. Senang cerita, kerja dari rumah (kerja part time di rumah).

Bisnes online atau perniagaan online dijadikan antara pilihan utama kerja part time dari rumah. Ini kerana modal yang diperlukan tidaklah begitu besar berbanding perniagaan yang melibatkan kedai fizikal atau secara offline. Tapi, harus diingat, perniagaan online juga adalah sama dengan perniagaan offline kerana ianya tetap memerlukan produk atau menyediakan perkhidmatan. Cuma medium bisnes online ini adalah melalui internet.

Banyak produk atau perkhidmatan yang boleh diniagakan di rumah secara online. Produk fizikal seperti buku, pakaian, perfume dan lain2, atau produk digital seperti ebook, video, audio, perisian dan lain2, atau juga perkhidmatan seperti membuat bisnes kad, laman web dan lain2.

Seperti saya, antara kerja atau perniagaan yang saya jalankan secara online adalah seperti berikut:

1) Menaikkan like fanpage.
2) Mengadakan kelas online pemasaran fb ads.
3) Membangunakan laman web / blog menggunakan blogspot.
4) Menukar domain blogspot.
5) Kelas offline membangunkan blogspot.
6) Agen dropship lengkap dengan sistem web jualan (www.ganumall.com)
7) Menjana pendapatan pasif dengan simkad ToneExcel
8) Mendaftar atau naik taraf talian tetap TM, Streamyx dan Unifi.

... dan banyak lagi.

Jika anda berminat untuk melakukan kerja part time di rumah atau bisnes online, saya boleh sarankan anda menyertai program pendapatan pasif Tone Excel. Dengan program ini, anda boleh mendapatkan komisyen sebanyak RM20 bagi setiap satu simkad yang berjaya dijual. Paling penting, anda juga boleh menjana pendapatan secara pasif kerana setiap kali pengguna tersebut topup, anda akan mendapat komisyen tanpa perlu bersusah payah! Modal permulaan adalah RM110. Sila LIKE page Pendapatan Pasif di FB.

Atau, sekiranya anda berminat untuk menjual produk fizikal secara dropship, anda boleh menyertai agen Muslim Dropship di sini (www.ganumall.com/daftar). Anda akan mendapat kedai online (laman web) dan boleh terus berniaga di sini.

Sebarang pertanyaa untuk kerja part time dari rumah atau bisnes online, anda boleh hubungi saya melalui:

Tel / Whatsapp: 0146069996
Email: admin@faizalsyukri.com
PM Fb: http://fb.com/messages/pejasukri

Semoga berjaya dalam kerja part time atau perniagaan online anda =)

2 ulasan:

  1. good job! orang skrg dah celik IT.

    BalasPadam
  2. Dengan zaman I.T skarang ni ramai dah boleh ada bisnes sendiri dari rumah.

    BalasPadam