Isnin, 28 Mac 2011

Musibah Melanda Ahli Keluarga

Musibah Berganda. Itulah yang Peja boleh simpulkan kejadian yang berlaku ke atas ahli keluarga Peja iaitu mak sedara dan bapak sedara Peja di Kuala Terengganu tempoh hari.


Beberapa hari lepas (Jumaat, jam 4.00 pagi), kedai makan kepunyaan mak sedara (Mok Zah) dan ayah sedara (Pok Pin) wife Peja telah terlibat dengan kebakaran. Kebakaran ini berpunca daripada berlakunya litar pintas kebetulan pada hari tersebut hujan terlalu lebat dan kilat yang terlalu kuat. Akibatnya, habis barang2 dalam kedai hangus terbakar dan takde satu barangpun berjaya diselamatkan. Kedai makan ni pun, baru 3 bulan dibuka...

Tambah menyedihkan, anak beliau akan melangsungkan perkahwinan pada hari Jumaat ini. Peralatan memasak semuanya hangus dalam kedai makan tu. Untuk maklumat lanjut mengenai hal ini, boleh rujuk paper Sinar Harian Edisi Terengganu (Ahad, 27/03/2011) atau klik pautan Sinar Harian ni... http://www.sinarharian.com.my/sh/terengganu/content/story8910287.asp

Peja rasa amat sedih dengan kejadian ni. Mereka sekeluarga amat baik dan rapat dengan Peja. Masa Peja kahwin dulu, Mok Zah yang sediakan semua hiasan termasuk makanan pengantin.




p/s: Gambar kedai makan terbakar ni akan Peja upload kemudian. Gambar dalam HP wife Peja. Terlupa nak transfer ke dalam laptop.


Posting terbaru SEGAR dari blog Peja:
- 4 Tips Penting DropShip


Link takde kene mengena dengan artikel:
Hanya Orang Dewasa Boleh Memilikinya | Ingin memasuki tajuk muka depan akhbar Metro?Sape Reza Salleh? | Macam-Maca Benda Free Dari Digi | Sape Nak IPhone 4? | Kumpul Mata Ganjaran dengan Bonuslink | Opera Mini untuk handphone + peluang menang handphone HTC Mozart! | Pertandingan Makan | Jom Pandu Uji Proton Exora


-----
Jika anda suka artikel ini, KLIK SINI

Nak awet muda? Nak penawar pelbagai penyakit?
Iklan Anda Di Sini (RM10 sebulan)



114 ulasan:

  1. Ujian daripada Allah. Saya tumpang bersedih mendengarnya. Moga dikuatkan semangat menghadapinya.. :)

    BalasPadam
  2. Simpati dengan apa yang berlaku..bersabar yer..


    RAM & ROM

    BalasPadam
  3. mesti ada hikmah disebalik kejadian.. bersabar ye..

    BalasPadam
  4. semoga tabah menghadapi ujian drp Allah...

    BalasPadam
  5. apik harap keluarga peja tabah..

    BalasPadam
  6. saba yea..harap seluruh ahli kuarga dan sedara mara saba dan tabah dengan dugaan dari Allah ini...

    BalasPadam
  7. semoga Tuhan memberi rezeki yang lain, insyaAllah. amiinnn =)

    BalasPadam
  8. takziah la dgr nyer.
    moga dpt tabah kan hati.

    BalasPadam
  9. masyaallah,,sedihnya dengar,,,semoga mereka dapat tabah dan sabar hadapinya,,ni semua ujian Allah,,ada hikmahnya nanti =)
    ekrg ni slalo ujan kt k,trenggnu,,jaga wife peja bagus2 nti kena hanyut air hihi

    BalasPadam
  10. semoga mereka tabah n redha dgn ujian Allah.. insyaAllah, Allah ada merancang yg lebih baik buat mereka.

    abc turut bersimpati.

    BalasPadam
  11. semoga dapat balasan yang baik dar allah...amin

    BalasPadam
  12. Semoga Allah akan gantikan dengan yang lebih baik..

    BalasPadam
  13. jangan sedih ye, ade ujian yg datang maknanya Allah masih sayangkan kite. :)

    BalasPadam
  14. sedih mendengarnya. berat benar dugaan. moga sabar & bangun semula. pakat ramai2 sedara bagi derma utk modal bangunkan semula.

    BalasPadam
  15. Ya ALLAH...ujian kan peja...semoga keluar mok sedare peja taboh yer..ameen

    BalasPadam
  16. Saya pun numpang sedih gak...suma tu ujian darinya,harta benda boleh di cari,tapi nyawa tiada ganti...syukur semuanya selamat.

    BalasPadam
  17. dugaan ...... ade la hikmah di sebalik semua tu ..... sabar ea ...

    BalasPadam
  18. bersbar ye dengan ujian Allah...ada hikmah disebalik setiap yg berlaku...lady yellow tumpang sedih.. berasa emphty..

    BalasPadam
  19. salam, begitulah ujian Allah terhadap insan yang Dia sayang...semoga bersabar dan tabah menempuh cubaanNya itu.

    BalasPadam
  20. harap sabar n tabah..semua tu dugaan n ujian dari Nya...

    BalasPadam
  21. Salam Takziah dari saya untuk keluarga Peja... Harap bersabar dgn dugaan Allah

    BalasPadam
  22. Sabar je lah.. Semua ni ujian.. Insya Allah akan ade nanti rezeki yang lain plak..

    Entry Terbaru 1 : Amy Search Pengetua AF Musim Kesembilan?

    BalasPadam
  23. Takziah... ada yang lebih baik akan digantikan insya-Allah... Perancangan Allah lebih baik...
    dari Minda Insan.

    BalasPadam
  24. takziah diucapkan kepada bapak saudara wife Peja. smoga tabah hadapi dugaan. kita hanya merancang tapi Allah menentukan.

    BalasPadam
  25. ada hikmah di sebalik sume 2..
    sbr ya ~
    =)

    BalasPadam
  26. Sabar2..setiap apa yg berlaku ada hikmah

    BalasPadam
  27. sabar ye ..setiap kejadian tu ada hikmahnya...

    BalasPadam
  28. sabar ye...de hikmah disebaliknye

    BalasPadam
  29. MasyaAllah..harap2 mak sdara Peja kuat hadapi dugaan Allah yang MAHA berat ini...

    BalasPadam
  30. ujian dan dugaan untuk mereka. semoga kita terus tabah menghadapi hidup ini...

    BalasPadam
  31. Salam
    Bangunkan kembali

    BalasPadam
  32. semoga tetap tabah sahabat

    BalasPadam
  33. semoga di kurniakan nikmat yang lebih berharga selepas musibah ini.

    BalasPadam
  34. Ya Allah..semoga ahli keluarga dan saudara mara kak peja tabah menghadapi semua ni ye..mungkin ada hikmah disebalik semua nie..

    BalasPadam
  35. ...betul tu..dalam ayat al-Quran surah al-Ankabut Allah berfirman:
    أحسب الناس أن يتركوا ان يقولوا ءامنا وهم لا يفتنون

    Segala musibah yg berlaku adalah kerana Allah nak uji hambanya..Kita kena reda.

    BalasPadam
  36. ujian Allah... moga mak dan pak sedara Peja tabah dan sabar menghadapi ujian ini

    BalasPadam
  37. "ada nya dugaan dan ujian adalah untuk menguji kita sebagai umatnya..Semoga mereka sabar,tabah dan reda atas dugaan ini...insyaallah,ada sinar menanti..pasti.."

    BalasPadam
  38. takziah..moga tabah hadapi ujian-NYA

    BalasPadam
  39. Yang penting tiada kemalangan jiwa.. risiko bencana mmg sentiasa disekeliling kita.. berlindunglah lah diri kita dgn bermacam-macam skim takaful yang ada di malaysia..

    BalasPadam
  40. Takziah.. harap keluarga peja bersabar dan redha dengan ujian nie yer.. Insyallah ada rezeki lain yang menanti.

    BalasPadam
  41. takziah atas apa yg berlaku.mungkin semua ini ada hikmahnya.

    BalasPadam
  42. semoga tabah menghadapi ujian dr allah

    BalasPadam
  43. takziah ya..
    semoga segalanya dipermudahkan..

    BalasPadam
  44. takziah buat mereka.moga mereka tabah

    BalasPadam
  45. moga kluarga mak sdara peja tabah mhadapi smua ni.. insya Allah ada hikah dsbalik stiap yg blaku..

    BalasPadam
  46. semoga peja n keluarga tabah.. ada hikmah di sebalik kejadian..

    BalasPadam
  47. Moga tabah menghadapi segala dugaan yang telah diberikan olehNYA. Mungkin ada rahmat atas apa yang berlaku. Sabar ye!

    BalasPadam
  48. salam peja,

    saya sangar bersimpati. moga mak sedara dan bapa sedara peja tabah dan cekal menghadapi...

    BalasPadam
  49. salam.

    sabar ye

    semoga kluarga mak sedara peja tabah mhadapi semua ni..
    insya Allah ada hikmah dsbalik stiap yg blaku itu..

    BalasPadam
  50. moga ahli keluarga peja tabah hadapi semua nih...

    BalasPadam
  51. ujian dari Allah....pasti ada hikmah disebalik kejadian tu

    BalasPadam
  52. bersabar lah ye..
    semua ini ujian dr ALLAH...

    BalasPadam
  53. bersabar lah ya!mungkin ada hikmah disebalik kejadian itu..

    BalasPadam
  54. sedih baca perkhabaran ni..semoga makcik peja tabah hadapi ujian Allah ni

    BalasPadam
  55. Banyak bersabar, setiap musibah pasti ada hikmah disebaliknya.

    BalasPadam
  56. Sesunggunya Allah sentiasa bersama-sama org yg SABAR~

    BalasPadam
  57. sabar ye,ada hikmah tu,jangan buruk sangka dengan Allah. He's got the best planned ever~

    BalasPadam
  58. itu dugaan..tuhan nk menguji...sabar ye

    BalasPadam
  59. salam sahabat,maaf lambat sikit buat kunjungan,banyak kerja.Semoga Peja dan keluarga tabah hadapi Ujian dari yang Maha Pengasih.Setiap sesuatu ada hikmahnya.setiap apa yang Dia ambil dari kita ,Dia akan gantikan dengan yang lebih baik Insyaallah.

    BalasPadam
  60. takziah...moga tabah dan bangkit semula dengan semangat baru

    BalasPadam
  61. sabar ya...insyaallah semua dugaan ada himahnya..=)

    BalasPadam
  62. ni semuanya ujian..terimalah dgn redha..tentu ada hikmah ni..

    BalasPadam
  63. takziah...semoga tabah..ada hikmah disebalik kejadian tu..

    BalasPadam
  64. harap keluarga Mak Zah dan keluarga bersabar dan kuatkan semangat...

    berharap majlis perkahwinan anak perempuan Mak Zah berjalan lancar... Amin...

    BalasPadam
  65. sume yg berlaku ade hikmahnye kan..
    semoge sedara peja tabah hendaknye...

    BalasPadam
  66. sabar ye peja.

    mungkin tuhan nak bagi rezeki yang lebih lagi selepas ini.

    BalasPadam
  67. Sesungguhnya ini adalah sebahagian ujian daripada Allah SWT. untuk menguji hamba2nya.. Moga Keluarga ini terus dirahmati dengan rezeki yang tidak disngka2. Bersabarlah dengan ujian ini....

    BalasPadam
  68. sedihnye...sudah jatuh ditimpa tangga..
    semoga tabah hadapi dugaan hidup ni..

    BalasPadam
  69. sabar ye peja...ada hikmah di sebalik semua musibah itu yer...

    BalasPadam
  70. ish..kesiannya..
    semoga mak sedara peja sekeluarga lebih tabah dlm dugaan ini..

    BalasPadam
  71. subhanallah, kedai mak sdrae peja ke?? tok ada bace brite tu.. dop tahu lah plok!! takziah!!

    BalasPadam
  72. sabar jela ye... mungkin lepas ni ada rezeki lg besar nk dtg.. allah sdg uji semua tu.. mesti ada hikmahnya kan.. :)

    BalasPadam
  73. sbr ye peja.....kite tak pinta kn sume ni jadi...

    BalasPadam
  74. takziah atas ape yg berlaku...
    ni sumer dugaan kan...

    BalasPadam
  75. sabar yer
    tumpang simpati
    ada hikmat disebalik kejadian berlaku

    BalasPadam
  76. takziah..bersabarlah dgn segala ujian...Allah xmenguji kita dgn sesuatu yang tak dapat kita tanggung...dan, tidak akan berlaku sesuatu melainkan ada hikmah disebaliknya..

    BalasPadam
  77. musibah yang datang pasti ada hikmah. sabar.

    BalasPadam
  78. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...sabar lag yek....dinaz turut bersimpati atas apa yang berlaku ....

    BalasPadam
  79. saya turut bersempati kat sedara peja. tp Alhamdulillah xde kemalangan jiwa...

    BalasPadam
  80. mungkin ini dugaan,sabarlah.syukur tiada kmlgan jiwa

    BalasPadam
  81. banyakkn bsabar krn ujian yang dtg tu adala ujian drpd ALLAH SWT.Dia mahu kta belajar erti SABAR dan BERSYUKUR

    BalasPadam
  82. semoga ahli keluarga mnghadapi dgn dgn tenang ye...

    BalasPadam
  83. Banyakkan bersabar... ingat apa yang berlaku itu adalah ujian dari Allah s.w.t. Insyaallah agar selepas ini mereka akan dimurahkan rezeki....

    BalasPadam
  84. Hemm..ujian Allah ada hikmahnya
    Banyakkan bersabar
    semoga keluarga Mok Zah dan Pok Pin tabah.


    Kedai Coklat sini

    Cetak Baju Murah

    BalasPadam
  85. sabar ye...ade hikmah di sebalik setiap kejadian ..mungkin hari ne kita tk nampak..aper pun moga sumernya selamatt

    BalasPadam
  86. semoga mereka tabah menghadapi cubaan dari Allah ni.

    Kalau sanak saudara dan jiran tetangga dapat membantu, sedikit sebanyak dapatlah mengurangkan tanggungan yg mereka hadapi.

    BalasPadam
  87. Semoga sabar mengahadapi dugaan Allah..

    BalasPadam
  88. Peja ucapkan berbanyak2 terima kasih kepada semua kengkawan yang berikan support kat Peja xkira melalui komen ni ke atau melalui shoutmix... Maaf Peja xdapat nak reply satu2... Peja sndiri pun kurang sihat beberapa hari ni...
    Terima kasih dan doakan kita semua mendapat rahmat dari Allah...

    BalasPadam
  89. takziah ye..
    sabar..
    mungkin ada hikmahnya..

    BalasPadam
  90. takziah... insyaAllah Allah gantikan ngan lebih baik..

    BalasPadam
  91. Ujian kesabaran yang berat...
    Semoga Allah memberi ganti dengan yang lebih baik, Amin...

    BalasPadam
  92. SubahanaAllah..MMg betul apa yg kita rancang ditentukan oleh Allah. Tabahkan hati, kuatkan semangat, itu adalah satu ujian.hadapilah dgn ketenangan. Saya bersimpati dgn peja.

    BalasPadam
  93. banyak betul dugaannya..isnyallah ada kebaikannya

    BalasPadam
  94. Tumpang sedih.. takziah.


    syukur takde kemalangan jiwa..

    BalasPadam
  95. takziah atas musibah yg melanda...semoga majlis yg akan datang berjalan lancar...amin...

    BalasPadam
  96. takziah dgn ap yg berlaku.
    moga ad hikmah sbalik kjadian.
    semoga tbah mnghdapinya.
    amin.

    BalasPadam
  97. sabar ye. ujian dari Allah.

    BalasPadam
  98. aduhai.. dugaan yg kuat tue. harap keluarga pieja bersabar keyh? huhu.. :/

    BalasPadam
  99. diharap peja dan keluarga bersabar dan bnykkan berdoa. mungkin ada hikmah di sebalik semua ini...

    BalasPadam
  100. dugaan..moga tabah mengharungi dugaan..

    BalasPadam
  101. harap Peja dan keluarga dapat bersabar. InsyaAllah, ada hikmah disebalik cabaran..

    BalasPadam
  102. salam takziah buat peja sekeluarga..sesungguhnya ini adalah ujian daripada yang Maha Esa..Pasti ada hikmah d sebalik setiap kejadian

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Preview Blog Lain

Blog yang dipaparkan di bawah adalah secara automatik daripada blog lain. FaizalSyukri.com tidak bertanggungjawab sekiranya gambar yang keluar tidak sopan.