Isnin, 28 Mac 2011

4 Tips Penting DropShip

Sebelum meneruskan lagi tips ini, kengkawan perlu tahu terlebih dahulu apa itu dropship. Perniagaan jenis dropship adalah salah satu konsep perniagaan internet di mana anda tidak perlukan modal dan tidak perlu menyimpan stok. Yang diperlukan hanyalah gambar dan maklumat produk daripada pembeka / dropshipper. Ianya juga dikenali dengan Teknik Jana Wang Tanpa Modal.

Tips Melakukan Jualan DropShip:

Tips Dropship 1: Kaji Pasaran Sebelum Menjual - Anda perlu tahu permintaan pasaran. Permintaan pasaran yang tinggi membolehkan anda menghasilkan jualan yang tinggi dan memuaskan.

Tips Dropship 2: Dapatkan dropship yang membekalkan produk yang mempunyai permintaan di pasaran - Terdapat pelbagai perkhidmatan dropship di internet saamada yang berbayar atau percuma. Kebanyakan dropship hanya menumpukan satu kategori barang sahaja. Contohnya, ada dropship yang hanya menjual barangan elektronik sahaja dan ada yang menjual barangan pakaian sahaja.

Tips Dropship 3: Tentukan berapa peratus keuntungan yang anda sasarkan. Lihat harga runcit produk yang hendak dijual. Jangan lupa untuk membandingkan harga jualan oleh pesaing. Pastikan anda mendapat keuntungan yang berbaloi dengan promosi anda. Jangan sekadar balik modal atau untung kecil.


Tips Dropship 4: Gunakan platform jualan untuk menjual - Anda boleh menggunakan website, blog, laman jualan seperti lelong.my, mudah.my, ebay dan lain-lain.






Untuk mendapatkan lebih banyak tips, sila klik http://bit.ly/lubukdropship atau klik banner di bawah:


3 ulasan:

  1. suka betul dropship ni.. ala-ala untung atas angin hahaha senang

    BalasPadam
  2. banyak atau xbanyak, bergantung pada sejauh mana anda mengaplikasikan strategi dalam pakej tersebut :D

    BalasPadam