Khamis, 21 Julai 2011

Rahsia Forum Untuk Usahawan dan Perniagaan

Rahsia Forum Untuk Usahawan dan Perniagaan


Dalam blog ini, banyak saya ceritakan mengenai peluang untuk SEOrang usahawan menjana pendapatan melalui blog. Amat jarang saya ceritakan berkenaan kelebihan dan rahsia yang dapat diperolehi daripada forum.


Maksud forum ialah perjumpaan untuk perbincangan terbuka tentang perkara yang menjadi kepentingan awam. Dalam dunia online pula, forum mempunya definisi yang sama, cuma tempat perjumpaan adalah di laman web forum.




Senarai Forum Untuk Usahawan


Terdapat pelbagai forum yang menjadi tempat berkumpulnya para usahawan untuk berbincang sambil bertukar-tukar pandangan samaada perihal perniagaan, peribadi, agama, politik, santai dan lain-lain. Walaubagaimanapun, terdapat 2 forum yang saya sering jadikan tempat rujukan berkaitan perniagaan internet iaitu:

1. Forum Perniagaan Internet - http://perniagaaninternet.my/forum

2. Forum WangCyber - http://wangcyber.com/forum


Walaupun begitu, forum seperti ini masih mempunyai ruangan borak santai sebagai tempat seSEOrang usahawan melepaskan 'stress' =)


Kelebihan dan Rahsia Forum Untuk Perniagaan Dan Usahawan


Diantara kebaikan yang diperolehi oleh Usahawan yang menyertai forum perniagaan ialah:

1. Usahawan boleh berkenalan dengan lebih ramai peniaga yang menjalankan pelbagai perniagaan.

2. Segala idea dan strategi perniagaan dapat dibincangkan secara khusus. Jadi, sebarang kelemahan kita dapat diperbaiki dan kelebihan kita dapat dikongsi.

3. Tempat pelancaran produk. Kita boleh membuat pra pelancaran produk samaada produk fizikal, produk digital, produk servis mahupun produk affiliate.

4. Memperolehi ilmu secara percuma yang dikongsikan oleh peniaga dan usahawan yang lebih berpengalaman.

5. Penggunaan signature forum. Jika kita memasukkan link laman web / blog / fan page kita pada bahagian ini, semakin banyak jumlah posting, semakin banyak link kita dipaparkan dalam forum. Jadi, peluang laman web kite dilawati adalah semakin tinggi.

 
Oklah, sampai sini je dulu perkongsian dari saya. Semoga rakan-rakan blog dan usahawan semua dapat memanfaatkan kelebihan yang ada pada forum dalam mempertingkatkan kualiti perniagaan kita.

P/S: Forum Perniagaan Internet baru sahaja dirasmikan pada 20 Julai 2011. Dijemput rakan-rakan semua menyertainya di http://perniagaaninternet.my/forum


<

8 ulasan:

  1. info yang menarik ni bro.. aku pun sekali-sekala je jenguk kat forum WC. memang benar bro.. banyak yang kita pelajari di sebuah forum ni.

    BalasPadam
  2. er..ok nice info walaupun x pernah ambik tahu psl ni..hehe..

    BalasPadam
  3. kuasa forum dan kuasa forum mane lagi hebat tuan?

    http://www.muazfaris.com/2011/07/keputusan-akhir-singapura-5-malaysia-3.html

    BalasPadam
  4. Chris: betul tu... tp skrg sy byk jadi silent reader je...

    echaRierie: huhuhuhu, xpe, pasni blh slow2 amik ta =)

    zulhilmi.tempoyak: tp nape ye?

    Muaz Faris: dua2 ada lebih dan ade kurang...

    BalasPadam
  5. perniagaan internet tak pernah masuk lagi. dulu selalu join wang cyber je. sekarang join wanita melayu dan mesra.net je.

    BalasPadam
  6. Saya pun suka usha forum-forum ni as silent reader sebab ada banyak tips dan info menarik, tapi malas nak log in.

    BalasPadam