Selasa, 16 Ogos 2011

Idea Perniagaan Popular Di Bulan Ramadhan

Walaupun sudah lebih 2 minggu kita berpuasa, masih ramai lagi rakan-rakan saya saamada melalui facebook, email atau forum yang bertanyakan, apakah perniagaan yang popular boleh dilakukan di bulan Ramadhan.


16 Idea Perniagaan Popular Di Bulan Ramadhan


Sebenarnya, terlalu banyak perniagaan yang boleh dilakukan di bulan puasa ni. Cuma nak atau tak nak aje =). Saya banyak tumpukan dengan perniagaan secara online dengan menjual perencah mee bandung batu pahat. Resepi mee bandung pun ada saya kongsikan pada artikel lepas di sini.

Saya tau, ramai orang bermasalah nak memulakan perniagaan di internet, apatah lagi kalau nak berniaga di bulan Ramadhan ni. Jadi memang patut kalau anda download ebook PERCUMA 16 Idea Perniagaan Popular di Ramadhan. Ebook percuma ini boleh didapati di http://goo.gl/srztG



Kekuatan Online Dalam Pemasaran Perniagaan


Apa-apapun, jangan pandang rendah dengan kemampuan internet dalam mempromosikan produk di bulan Ramadhan ni. Kalau dah ada produk secara offline, apa salahnya mengembangkan pemasaran secara online? Betul tak? Platform yang agak berkesan adalah melalui facebook. Bagi yang mempunyai blog, boleh gunakan gunakan blog sebagai salah satu medium jualan.


Dropship - Salah Satu Perniagaan Popular Internet


Tapi, macam mana pula kalau anda berminat untuk berniaga di internet, tapi anda tiada produk dan tidak tahu nak jual apa? Anda takde masa lapang untuk berniaga? Anda tak tahu sumber produk? Anda kekurangan modal untuk berniaga? Jawapannya ialah >> DropShip.

Dropship adalah satu bentuk perniagaan dimana anda promosikan satu2 produk, jika ada pembeli, pembeli akan membuat bayaran ke akaun anda. Anda buat bayaran kepada pembekal dropship mengikut harga2 yang ditentukan pembekal dan pembekal akan menguruskan produk tersebut termasuk menghantar kepada pelanggan. Senang kan? Hanya perlu promosi dan dapatkan keuntungan 'atas angin'.

 
Ada satu syarikat dropship yang bukan sahaja menyediakan produk, bahkan membantu anda menyediakan kedai online anda sendiri lengkap dengan shopping cart. Mudah sangat sebab ianya mengambil masa lebih kurang 5 minit untuk pasang dan selepas itu anda boleh terus menjual. Kalau anda berminat, anda boleh cuba PERCUBAAN PERCUMA kedai online tersebut selama 14 hari TANPA SEBARANG BAYARAN di sini: http://goo.gl/PgNFJ

Anda juga boleh lihat contoh kedai online saya yang telah dibuat minggu lepas :)
http://faizalsyukri.edycart.com

Jom mulakan sekarang ye =)

18 ulasan:

  1. perniagaan internet mmg cara untuk memasarkan produk tak modal yang best... http://redlomo.com :)

    BalasPadam
  2. Sekarang ni banyak yang menceburkan diri :3

    BalasPadam
  3. salam nuzul quran untuk anta..

    BalasPadam
  4. Kalau nak berjaya dalam perniagaan online ini TEAMWORK adalah KEY FACTORS....Walau secanggih mana site-program tanpa pengguna-ahli akan merundum jatuh...

    BalasPadam
  5. teringin gak nak berbisnes, i mean nak buka syarikat sendiri hehehhe

    BalasPadam
  6. wow hebat ni bro...tq for sharing..

    BalasPadam
  7. wah best jgak kalu wak business nie...leh dpt duit lebih...hehe

    BalasPadam
  8. banyak cara nak carik duit kan?
    antara nak dengan tak nak je...

    BalasPadam
  9. Yup. sume depend on kita sendiri. Macam saye, saye buat part time je psl duit yg dpt tu on da sport n berbaloi dgn ape yg kita buat.Hehe.

    Cara Elak Disaman Polis!!!

    BalasPadam
  10. xde idea nak mulakan... huhuhu...

    BalasPadam
  11. nak buat bisnes butik on9...tapi xstart2 pun..dari dulu lagi..webnye dah siap..produk xkuar2..hoho

    BalasPadam
  12. pakcik Peja, cabutan bertuah khas tu, siapa pemenangnya? http://sismel.com.my/cbk.htm

    BalasPadam
  13. yup, ramadhan bulan rahmat, bulan buat duit jugak. kena pandai guna peluang dan ruang.

    BalasPadam