Isnin, 21 Jun 2021

Saya Memang Slow Tau


Setiap orang pasti ada kelebihan dan kekurangan masing2. Kelebihan saya yang ketara ialah kelebihan lemak di seluruh badan 🤣.


Ok2, bukan nak citer bab lemakpun. Saje je intro tu. Saya makin tua, baru sedar yang saya jenis lambat pikap @ slow sejak kecik lagi bile diberikan ape2 arahan. Memang dah biasa dah kene marah dulu2 oleh ex ex bos sebab slow.


"Faizal, u ni slow!"

"Faizal, awak ni lambat!"

Lembab, betak dan macam2 r.


Itu sebabnye saya kurang suke tengok something yang live. Saya tak leh nak rewind balik. Training zoom ke meet ke wayang ke, memang saya tak suke.


Sebenarnye, bukan yang live je. Kebanyakan sesuatu yang perlu dilihat dan didengar, pun otak saya lambat proses. Tu sebabnya saya kurang suke tengok movie atau layan voice kt wasap. Sape perasan kalau pernah voice saya kat wasap, saya reply dengan teks je. 


Tu sebabnye saya suke membaca. Memang lambat nak faham, tapi senang nak ulang baca banyak2 kali. Video dengan bunyi lambat nak undur kalau tak faham. Tanyelah anak saya, kalau layan 1 cerita 30minit kat youtube, berapa kali saya terpaksa undur skit. Sebab tak faham la tu.


Cume sekarang dengan keadaan mata saya sekarang, membaca dan menaip dah jadi slow. Teks hp ok r, saya boleh zoom gune fungsi magnifier. Tupun limit dalam 30 - 45minit jela. Jadi kene sabar kalau tunggu saya reply ape2 lambat ye 😆

0 komen:

Catat Ulasan