Khamis, 24 November 2022

Tahniah DS Anwar Ibrahim Dilantik Sebagai PM Malaysia Ke-10


Tahniah DS Anwar Ibrahim Dilantik Sebagai PM Malaysia Ke-10

Alhamdulillah, akhirnya Malaysia dah berPM setelah beberapa hari PM dan AM saling bertukar ganti dan dan bertukar shif.

Tahniah dan takziah diucapkan kepada DS Anwar Ibrahim yang akhirnya diperkenankan oleh Yang DiPertuan Agong selaku Perdana Menteri Malaysia ke-10. Besarnya gaji, besar jugaklah tanggungjawab. Bab kate orang kapung ambe, "with great power comes great responsibility".

Diharapkan PM dan bakal menteri serta kerajaan baharu yang mentadbir Malaysia dapat mentadbir dengan baik dan penuh saksama, jujur dan amanah. Yang jadi pembangkang, jangan risau, gaji selaku ahli parlimen tetap ada macam biasa. Jadilah pembangkang yang kuat dan lawanlah segala kerosakan yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan.

Kepada rakan-rakan sekalian, walau siapapun berada di atas, bil air letrik telefon, kereta, rumah, petrol, makan, minum, pampers, susu anak2 dan lain2, kite tetap kene keluarkan duit poket kite sendiri. Takdenye kerajaan nak tanggung tu semua. Jadi, jangan taksub politik sampai bergaduh gocoh, bercerai berai, bertumbuh terajang dek kerana politik. Diorang rileks je boleh minum teh tarik sesame. Kite yang nak lebih2 ni apehal?

Oh, lupe plak. YAB PM, janganlah umum cuti esok (Jumaat). Kami kat negeri2 yang cuti hari jumaat, memang dah sedia ada cuti hari jumaat dah. Umum hari lain deh.

Yang penting, shopee xpress masih slow lagi ke dah makin laju?

0 komen:

Catat Ulasan