Selasa, 2 Disember 2014

Ketahui Cara Pakar, Sebenar dan Hebat Buat Iklan di Google Adwords

Ketahui Cara Pakar, Sebenar dan Hebat Buat Iklan di Google Adwords

Apa itu Google Ads atau Google Adwords?


Google adwords ialah peluang pengiklanan di rangkaian google samaada di Google search page atau display network google seperti di Blogspot, Youtube, Berita Harian, Harian Metro, Blog Beautifulnara dan banyak lagi .. Jumlahnya? berjuta-juta page..
Jika di beriklan di Facebook namanya FB Ads atau Facebook Ads, di Google pula namanya Google Adwords atau Google Ads.

Salah satu contoh iklan di Google Adwords ini ialah terpapar pada search engine result page atau muka carian di search engine Google. Seperti gambar di bawah, pengguna mencari maklumat tentang "Tudung Online" dan result yang keluar semuanya berkaitan tudung online termasuk iklan dari Google Adwords ini sendiri. Jadi anda dapat paparkan iklan anda kepada mereka yang memang sedang mencari maklumat tentang produk dan servis anda. Sampaikan kepada mereka web anda secara tepat dan mudah dilihat iaitu di ranking tinggi.

Lagi tinggi ranking web anda terpapar, lagi tinggi potensi untuk di klik (walaupun ianya iklan dari Google Adwords).

Untuk maklumat lanjut mengenai Google Adwords, sila klik >> http://bit.ly/12ij4zo

BERITA BAIK!
Bengkel Google Adwords di Kuala Lumpur pada 14 Disember 2014. Maklumat lanjut, sila klik >> http://bit.ly/12jVYYa

** Ingin berniaga, tapi tak tahu apa yang ingin diniagakan? Hubungi saya sekarang untuk memulakan perniagaan simkad ~ Revolusi Pendapatan Pasif Terkini ~ ** 

Call / Whatsapp: 0146069996
Email: admin@faizalsyukri.com
FB: http://fb.com/pejasukri

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum tuan Faizal,

    Ini adalah komen pertama saya di blog tuan. Salam perkenalan saya ucapkan.

    Pada pandangan saya, Google Adwords boleh digunakan jika ada bajet lebih untuk kos pengiklanan. Tetapi bagi usahawan online yang baru berjinak dengan perniagaan internet, saya lebih menggalakkan kuasai teknik SEO.

    Mungkin ianya mengambil masa untuk mendapat kedudukan yang baik di enjin carian, tetapi untuk jangka masa panjang, ianya juga tak kurang hebat jika dibandingkan dengan google adwords.

    Saya sendiri lebih menyukai cara kuasai SEO untuk mendapatkan ranking yang baik di enjin carian google. Ada beberapa teknik yang biasa-biasa sahaja yang saya amalkan, tetapi kesannya luar biasa.

    Saya lebih menyukai strategi mengumpul senarai emel untuk tujuan promosi di masa akan datang. Jadi, saya akan gunakan strategi saya untuk pastikan blog perniagaan saya mendapat ranking yang baik di enjin carian.

    Di blog, saya gunakan teknik email form jenis pop-up. Kesannya apabila blog telah tersenarai pada kedudukan pertama di enjin carian, pelawat datang secara automatik (berdasarkan penguasaan kata kunci yang tepat) dan mendaftarkan emel mereka di blog saya.

    Tapi, saya nak tekankan bahawa saya bukan pakar. Teknik yang saya guna biasa-biasa saja, cuma saya konsisten, dan ianya mendatangkan hasil :)

    Jika ada usahawan online baru yang membaca komen saya ini, saya harap ianya membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam perkenalan dari saya...

      Terima kasih atas perkongsian tuan... Sangat berguna dan boleh dijadikan rujukan usahawan baru =)

      Padam
  2. salam tuan..maaf mengganggu. sy ada sedikit masalah berkaitan dgn google adwords. sebenarnya sy masih bru dlm dunia blog. pda penghujung tahun lepas (2014), sy telah membuat iklan berbayar dgn m'gunakan google adwords di blog sy. iklan tersebut berjalan dgn lancar. tetapi skrg sy ingin memadam iklan tersebut. sy telah mencuba pelbagai cara utk memadam iklan tersebut termasuk edit di bhgn setting campaign. malangnya, iklan itu tidak berada dlm senarai campaign yg dibuat. post iklan itu juga telah sy padam. sehngga hari ini, iklan tersebut masih berjalan di ruangan google search.

    apa yg sy perlu buat? mohon tuan dapat beri tunjuk ajar kpd sy. sy dah buntu cari jalan nak padam iklan tersebut..

    sekian, terima kasih!



    BalasPadam
  3. Salam tuan... dengan kesempatan ini saya nak kongsikan bisnes baru iaitu dari syarikat best mobile malaysia.. jika tuan dan kawan2 lain berminat boleh layari web saya diatas..., saya pun sedang melihat iklan google ingat nak buat...

    BalasPadam