Selasa, 23 November 2021

Pemanis Pengganti Gula Yang Sihat

 


Makanan manis kebanyakan disukai oleh hampir kebanyakan rakyat Malaysia. Maksud manis di sini ialah manis secukup rasa, bukan manis yang teramat sangat sampai sampai sakit tekak nak telan.

Tapi, kebanyakan sumber manis ni diperolehi daripada gula putih. Dengan pengambilan gula dalam makanan atau minuman akan meningkatkan paras gula dalam darah.

Ianya mungkin tiada masalah bagi individu yang tiada masalah rintangan insulin. Tapi bagi individu yang mengalami masalah rintangan insulin a.k.a diabetes, paras gula yang tinggi dalam darah sangat bahaya. Semakin lama didedahkan dengan paras gula yang tinggi dalam darah akan merisikokan diri masalah2 seperti masalah saraf, kebutaan, strok, masalah jantung, masalah buah pinggang dan lain2.

Berita baiknya, SweetLAB Drop adalah pemanis pengganti gula yang sangat selamat berbanding gula. Ianya tiada karbohidrat, tiada kalori, tiada kolestrol dan indeks glisemik 0. InsyaAllah dengan pengambilan SweetLAB Drop tidak akan meningkatkan paras gula dalam darah. Sesuai untuk diletakkan di dalam makanana atau minuman.

Sila layari https://bit.ly/SweetLabDrop untuk info lanjut.


0 komen:

Catat Ulasan