Isnin, 20 Disember 2021

Gula Boleh Mempercepatkan Proses Penuaan Kulit

 


Kedutan adalah tanda penuaan semulajadi. Kedutan muncul pada akhirnya tanpa mengira  tahap kesihatan anda.

Walaubagaimanapun, pilihan makanan yang kurang baik boleh menambahkan lagi kedutan dan mempercepatkan proses penuaan kulit.

Advanced Glycation End products (AGEs) ialah sebatian yang terbentuk melalui tindak balas antara gula dan protein dalam badan. AGEs memainkan peranan penting dalam penuaan kulit. Pengambilan diet tinggi karbohidrat dan gula membawa kepada penghasilan AGEs, yang boleh menyebabkan kulit anda "berusia" lebih awal.

AGEs merosakkan kolagen dan elastin, iaitu protein yang membantu kulit menganjalkan dan mengekalkan penampilan muda. Apabila kolagen dan elastin rosak, kulit kehilangan ketegangan dan mula mengendur.

Dalam satu kajian, wanita yang mengambil lebih banyak karbohidrat termasuk gula mempunyai kulit yang lebih berkedut berbanding wanita yang mengamalkan diet protein tinggi dan rendah karbohidrat.

Bertukarlah kepada pemanis sihat pengganti gula di sini https://bit.ly/SweetLabDrop dan pelajari bagaimana saya bebas daripada masalah diabetes serta menurunkan berat lebih 20kg tanpa senaman dan tanpa ubat di sini https://bit.ly/SihatIFLK

 

 

 

 

 

 

 

 

0 komen:

Catat Ulasan